Optimizacija spletnih strani je zapleten proces prilagajanja spletnih strani na način, da se višje uvrstijo na spletnih iskanjih. Ta proces tudi z vsem SEO znanjemlahko traja zelo dolgo časa, ampak samo če ne uporabljamo SEO orodij. SEO orodja nam namreč pomagajo pri optimizaciji spletnih strani tako, da nam pri najbolj dolgotrajnih delih prihranijo neverjetno veliko časa. Kako in katera SEO orodja uporabiti za optimizacijo vaše spletne strani lahko preberete v spodnjem članku.
SEO orodja za ključne besede
Velik del optimizacije je odvisen od ključnih besed, ki jih običajno določimo na začetku spletne optimizacije. Proces določanja ključnih besed mora zaradi tega vpliva biti popoln. Ker pa je izbira pravilne ključne besede lahko zelo kompleksna, bo ta postopek najverjetneje trajal veliko časa. Tukaj nam lahko pomagajo SEO orodja.
Prvi korak izbire pravilne ključne besede je največkrat sestavljanje seznama besednih zvez, ki veljajo za potencialne ključne besede. Ta seznam si največkrat izmislimo sami, ker pa je cilj tega koraka sestavljanje čim večjega seznama, lahko to poteka veliko časa. Tukaj lahko uporabimo SEO orodje Keyword Sheeter.
Keyword Sheeter je SEO orodje v obliki spletne strani, ki nam ob vnešeni ključni besedi vrne ogromno število potencialnih ključnih besed oziroma idej. Orodje Keyword Sheeter je brezplačno in nam lahko vrne več 100 idej v le nekaj sekundah.
Po končanem seznamu potencialnih ključnih besed lahko te besedne zveze začnemo pregledovati. Pregledati moramo njihov iskalni volumen ter njihovo težavnost. Pregledati vsako ključno besedo posebaj bi spet vzelo veliko časa, kar si pri optimizaciji ne smemo dopustiti. Zato lahko tukaj spet uporabimo eno izmed SEO orodij.
Tokrat vam najbolj priporočamo orodji Ubersuggest ter Keyword Surfer. Obe SEO orodji delujeta na podoben način, le da je Ubersuggest veliko bolj limitiran na svoji brezplačni verziji. Obe orodji pa nam prikazujeta iskalni namen TER težavnost vnesene ključne besede. Tako lahko izključimo besedne zveze, katerih statistike se ne skladajo s cilji naše spletne strani.
Zadnja lastnost, ki jo moramo preveriti za ključno besedo je iskalni namen. To lastnost lahko preverimo s anonimnimi iskalniki, ki prikazujejo enake rezultate kot Google. Pod takšna orodja spada Startpage, brezplačni spletni iskalnik, ki je namenjen točno za te namene.
Uporaba Keyword Sheeter s začetno ključno besedo počivalniki
Kot primer vam bomo prikazali delovanje SEO orodja Keyword Sheeter na ključni besedi počivalniki. Na spodnji sliki lahko vidite rezultat tega iskanja. Keyword Sheeter je v manj kot 10 sekundah uspel z iskanjem 70 idej za ključne besede. Kot lahko vidite na vrhu slike ima Keyword Sheeter tudi nastavitve za lokacijo ter jezik iskanja.
Takšna uporaba tega orodja je lahko uporabna za vse spletne strani, ki ciljajo na ključno besedo počivalniki in želijo razširiti svojo publiko. Ena izmed takšnih spletnih strani bi lahko bila spletna trgovina Pohištvo123.si, kjer med drugim ciljajo tudi na ključno besedo počivalniki. Ker pa so visoko uvrščeni že na tej ključni besedi pa so možnosti za neuspeh na manjših ključnih besedah (ključnih besedah z manjšim iskalnim volumnom) majhne.
Ubersuggest iskanje ključne besede presna hrana
Za predstavitev delovanja spletnega orodja Ubersuggest vam bomo pokazali primer s ključno besedo presna hrana. Kot lahko vidite na spodnji sliki ima ključna beseda iskalni volumen 170, kar pomeni, da 170 ljudi na mesec vpiše besedno zvezo presna hrana v Google iskalnik. Vidimo lahko tudi težavnost, ki je 32, kar pomeni, da ta ključna beseda ni zelo zahtevna. Vidimo lahko tudi CPC statistiko ter plačano težavnost.
Spletna stran na brezplačni verziji ponuja še nekaj podatkov. Zvemo lahko, da ima povprečna spletna stran med top 10 na ključni besedi presna hrana 5 backlinkov. To je dobro vedeti za offsite optimizacijo, ki bi jo lahko gradili za spletno stran, ki cilja na to ključno besedo. Vidimo lahko tudi vodilne spletne strani ter njihove osnovne lastnoti na tej ključni besedi. Vodilna spletna stran je v tem primeru Norma.si.
Doplačilo tej spletni strani bi nam ponudilo še vpogled v zgodovino ključne besede, ki je prikazana s grafom glede na čas ter iskalni namen, težavnost in CPC. Imeli bi tudi možnost za neomejeno število iskanj na dan, v brezplačni verziji imamo namreč samo tri iskanja na dan. Podobno situacijo lahko vidimo pri orodju Keyword Surfer, le da ta dopušča neomejeno iskanj že v brezplačni verziji.
Uporaba Startpage za iskanje ključne besede ensure plus
Startpage je nizozemski spletni iskalnik, katerega glavna lastnost je privatnost. Zaradi te lastnosti je postal zelo popularen med SEO skupnostjo. Startpage nam namreč prikazuje rezultate identične Google iskalniku, le da ne upošteva uporabnikove zgodovine iskanja ter njegove lokacije. Na tak način je ta iskalnik popolno SEO orodje za določanje iskalnega namena.
Iskalni namen ključne besede določimo tako, da najprej (s anonimnim iskalnikom kot je Startpage) poiščemo izbrano ključno besedo. Nato med rezultati pregledamo vsaj prvih 5 rezultatov. Ti rezultati nam bodo povedali, katere spletne strani najbolj uspevajo na vnešeni ključni besedi, kar imenujemo iskalnim namen.
Na spodnjem primeru lahko vidite, da smo SEO orodje Startpage uporabili na ključni besedi ensure plus. Po prej naštetih korakih smo pregledali prvih pet spletnih strani. S tem smo ugotovili, da ima ključna beseda nakupni iskalni namen, kar pomeni, da ljudje največkrat iščejo ključno besedo ensure plus, da bi opravili nakup. Kot vidite je na prvi dve mesti uvrščena spletna stran Lekarna-Soča.si.
Uporaba SEO orodij za pregledovanje spletnih strani
Veliko spletnih orodij obstaja, ki nam pomagajo s podrobnim pregledom določene spletne strani. Ta SEO orodja nam omogočajo podrobne vpoglede v spletne strani brez, da zapravljamo čas na podrobnem branju html kode. Na žalost je večina teh SEO orodij osredotočenih na eni sami lastnosti, zato bi pregled spletnih strani tako spet zavzel veliko časa.
Ampak vseeno obstaja rešitev. Tej rešitvi se reče Detailed SEO extention. To SEO orodje obstaja v obliki razširitve za spletni brskalnik Chrome in nam prikazuje vse podrobnosi na izbrani spletni strani. Detailed SEO extention nam prikaže sestavo naslovov spletne strani, število besed, število povezav in še več.
Kot primer lahko to orodje uporabimo na spletni strani Paintball-Ljubljana.si team building. Tako lahko odkrijemo, da ima spletna stran 66 povezav, 59 notranjih ter 7 zunanjih. Spletna stran team building ima 1550 besed, ključna beseda team building pa se ponovi 24 krat. Orodje ima tudi plačljivo verzijo, ki ponuja še več danih informacij.
Informiranje o SEO
Informiranje o optimizaciji spletnih strani je zelo pomembno, saj moramo v področju digitalnega marketinga vedno biti pozorni na spremembe. Iz tega razloga vedno potrebujemo stabilen vir informacij, ki nas bo obveščal o najnovejših SEO dogotkih. Eden izmed takšnih primerov je lahko youtube, platforma za video posnetke.
Veliko youtube kreatorjev snema posnetke o optimizaciji spletnih strani, zato so ti zelo popularni v SEO industriji. Med najbolj popularne kreatorje spada Niel Patel, ki je tudi lastnik spletne strani Ubersuggest.
Drug vir informacij so lahko tudi spletne strani, kot SEO-Praktik.si, kjer Slovenski avtor objavlja članke s najnovejšimi novicami iz SEO sveta. Takšni viri informacij vam bodo močno pomagali na vaši SEO poti, zato vam močno priporočamo obisk SEO-Praktik.si.