Prenova spletne strani ali posodobitev vsebine pomeni izboljšanje strani iz več razlogov. Bodisi da gre zgolj za grafično podobo, prenovo ali selekcijo kategorij na strani, vse pogosteje pa se prenova spletne strani izvaja z namenom pridobitve večjega obiska spletne strani, ki jo dosežemo z učinkovito optimizacijo spletnega mesta. Kdaj je potrebna prenova spletne strani in kako se je lotiti.
Kdaj je potrebna prenova spletne strani?
Odgovor na to vprašanje je odvisen predvsem od vrste spletnega mesta.
Oblike spletnih mest podjetij v grobem delimo na:
- spletna vizitka
- predstavitvena spletna stran
- napredna spletna stran
- spletna trgovina
Spletna vizitka je spletna stran, kjer imajo podjetja običajno le vstopno stran s kontaktnimi podatki. Do neke mere je to zadostovalo pred desetletjem, ko so podjetja močno vlagala v druga prodajna orodja. Danes pa je takšna spletna stran popolnoma zastarela, saj so uporabniki postali zahtevnejši. Želijo hitro in enostavno priti do vseh informacij; izdelkov, storitev, cen, kontakta, podjetja, ipd. V tem primeru priporočamo, da se namesto prenove izvede izdelava nove spletne strani, saj bi bila v večini primerov prenova lahko še dražja.
Pri predstavitveni spletni strani se podjetja za prenovo največkrat odločajo zaradi zastarelega dizajna ali slabe funkcionalnosti. Uporabnika namreč, pritegne vstopna stran, ki mora odražati zgodbo, hkrati pa mora uporabnik čim prej dostopati do vseh njemu potrebnih informacij. Kaj podjetje ponuja, kaj je osrednja dejavnost in kako lahko uporabnik pride do izdelkov, kontakta ipd.
Prenova spletne strani je največkrat posledica slabe funkcionalosti strani, kar pa se največkrat v praksi odraža kot:
- prekomplicirano ali neomogočeno urejanje vsebine (v adminu strani)
- na strani ni konktaktnega obrazca
- na strani ni zemljevida
- na strani ni integracije družabnih omrežij in Youtube posnetkov
- na strani ni kataloga izdelkov ali storitev
- katalog izdelkov / storitev je zastarel, preskromen in neomogoča naprednega iskanja izdelkov
- spletna stran nima možnosti nakupa oz. spletne trgovine, kar pa je danes že skoraj nuja.
spletno mesto ni prilagojeno telefonom ali tablicam
Če imate napredno spletno stran, ki vsebuje večino zgornjih rešitev, je prenova spletne strani največkrat posledica slabega ali zastarelega dizajna spletne strani ali pa želite spletno stran nadgraditi s spletno trgovino in prenoviti obliko.
Če prenavljate spletno stran z namenom, da bi preko nje uspešno prodajali preko spleta, preberite še Kako uspešno prodajati na spletu.
Prenova spletne strani v podjetju Univerzal d.o.o.
Primer prenove spletne strani je spletno mesto Univerzal.si, ki je pred 3 leti prenovilo spletno stran, ker so ugotovili, da je potrebno:
- spremeniti obliko in dizajn strani
- izboljšati katalog izdelkov; omogočiti napredno iskanje izdelkov (po šifrah, po atributih izdelkov ipd.) za prodajni program Krmilni mehanizmi in vakuum komponente
- omogočiti spletni nakup oz. spletno trgovino
- omogočiti večjezično spletno stran
- optimizirati stran za iskalnike.
Odločili so se v celoti spremeniti dizajn in navigacijo strani, predvsem pa so izboljšali uporabnikovo izkušnjo pri iskanju njihovih izdelkov. Hkrati so stran tudi optimizirali za iskalnike, kar je povzročilo večji obisk njihove spletne strani. Predvsem so se posvetili nemškemu jeziku in nemškemu trgu, kjer je veliko potenciala za prodajo njihovih izdelkov. Z osrednjim programom končnikov in drogov za vozila – t.i. Kugelgelenk und Lenkstangen, so s prenovo in optimizacijo spletne strani dosegli povečanje prodaje njihovih izdelkov.
Prenova spletne trgovine
Pri spletnih trgovinah se prenova največkrat izvede predvsem zaradi težnje po:
- avtomatiziranju procesov oz. sinhronizaciji,
- boljšem izgledu in preglednosti trgovine,
- lažjem iskanju po katalogu
- višje stopnje konverzije.
Primer prenove spletne trgovine Vitahemp
Spletna trgovina z izdelki iz konoplje Vitahemp, se je za prenovo spletnega mesta odločila pred dobrim letom, ko so ugotovili, da morajo stran optimizirati za iskalnike in na strani omogočiti novo kategorijo Blog. S tem so želeli doseči predvsem večji obisk spletne trgovine in večjo prodajo njihovih glavnih izdelkov iz konoplje – bio olje iz konoplje, bio semena iz konoplje itd. Optimizacija spletne strani za iskalnike pozvroči visoko uvrstitev spletnega mesta na iskalniku in s tem povečanje obiska spletnega mesta.
Pri optimizaciji spletne trgovine so morali urediti opise posameznih izdelkov v skladu z SEO pravili – primer: bio konopljin čaj. Hkrati so pričeli s pisanjem bogatih blog vsebin, v katerih so gradili notranje povezave na njihove izdelke (primer: Konopljin čaj proti nespečnosti).
Tretje področje, ki je pomembno pri učinkovanju optimizacije na rast spletnega mesta na iskalnikih, so t.i. povratne povezave oz. Off-site optimizacija. Povratne povezave na različnih spletnih mestih, namreč, močno vplivajo na rast našega spletnega mesta in na to, ali bomo dosegli visoke pozicije na Google iskalniku.
Z naštetimi aktivnostmi so se v nekaj mesecih uspeli za svoje glavne izdelke povzpeti visoko na iskalniku Google in z delom optimizacije nadaljujejo tudi zdaj.
Kako vemo ali moramo prenoviti spletno stran zaradi slabe optimizacije?
Pri tem je potrebna analiza spletnega mesta, s katero ugotovimo:
- kateri so naši glavni izdelki, ki jih želimo prodajati preko spleta
- kakšen je iskalni volumen teh izdelkov na spletnih iskalnikih (koliko ljudi mesečno to vtipka v iskalnik)
- s kakšnimi izrazi naše izdelke išče največ ljudi (primer: konopljine beljakovine ali konopljini proteini)
- kje se naše spletno mesto nahaja na iskalniku zdaj (meriti je potrebno z iskalnikom Startpage.com in z Google)
- kako je naša spletna stran optimizirana za iskalnike zdaj in ali je sploh
- kakšna je naša konkurenca na spletu in kako oglašuje (preko oglasov ali s pomočjo optimizacije ali kako drugače)
- kaj je potrebno izboljšati, da bomo postali vidni za nove kupce.
Analizo spletne strani lahko pridobite od strokovnjakov za spletni marketing, ki imajo za to potrebna orodja. S tako analizo bomo hitro ugotovili ali je spletno mesto res potrebno prenove ali pa le optimizacija ni bila strokovno opravljena.
Dodatna pojasnila kakšne koristi podjetjem prinašajo strokovnjaki za digitalni marketing, so opisane v prispevku, na povezavi.
Kako izbrati podjetje, ki bo prenovilo vaše spletno mesto?
Pri tej odločitvi je najprej pomembno kakšno spletno prenovo želite. V kolikor gre za postavitev kompleksne spletne strani z širokim naborom izdelkov v katalogu in naprednimi možnostmi, so za to primerna razna podjetja, ki ponujajo spletne rešitve. V kolikor pa bi želeli vaše spletno mesto zgolj izboljšati torej optimizirati za iskalnike, pa so v Sloveniji na voljo številne agencije. Pri izbiri podjetja ali agencije je pomembno:
- njihove dosedanje reference, projekti
- uporaba naprednih orodij in najsodobnejše tehnologije
- pridobljeni certifikati
- mnenja kupcev.
Kakšne učinke prinaša prenova spletne strani?
Poleg lepšega videza in boljše navigacije na strani, so učinki prenove spletne strani tudi:
- izboljšanje uporabnikove izkušnje na spletni strani
- uporabnika zadržimo dlje na spletni strani
- izboljšamo obisk spletne strani
- izboljšamo prodajo preko spletne strani
- pridobimo nove kupce
- pridobimo zaupanje v naše izdelke/ storitve.
V kolikor ste malo podjetje in želite učinkovito tržiti na spletu, preberite še Kako izvajati marketing malih podjetij na spletu.