Optimizacija in UX – Uporabniška izkušnja: Kako se dopolnjujeta

Dejavniki uspeha  SEO (search engine optimization ali optimizacija spletne strani), se lahko štejejo za približke vidikov uporabniške izkušnje UX. Tako iskalni roboti ocenijo, kako dobro lahko spletno mesto ali spletna stran iskalcu ponudi tisto, kar išče. Optimizacija in UX se dopolnjujeta na več načinov.

UX (oblikovanje uporabniške izkušnje) je zdaj pomemben vidik SEO (optimizacije za iskalnike). Iskalniki spletnih strani ne ocenjujejo več samo na podlagi uporabe ključnih besed. Namesto tega mora spletna stran razumeti namen uporabnika in zagotoviti bogato uporabniško izkušnjo, da se uvrsti visoko v organske rezultate iskalnikov. 

SEO si prizadeva izboljšati vidnost spletnega mesta v organskih rezultatih iskanja in s tem povečati organski promet spletnega mesta. Z dobro strategijo SEO se izboljša položaj spletnega mesta na strani z rezultati iskalnikov (SERP) za ustrezne iskalne poizvedbe. 

Da bi uporabnike povezali z informacijami, ki jih iščejo, algoritmi iskalnikov z analizo tem in ustreznih ključnih besed ocenijo ustreznost vsebine strani za uporabnikovo iskalno poizvedbo. Algoritmi iskalnikov ocenjujejo tudi avtoriteto strani z analizo povratnih povezav, omemb PR in drugih dejavnikov zunaj strani, ki kažejo na zanesljivost spletnega mesta. Algoritmi iskalnikov merijo tudi interakcijo uporabnikov s spletno stranjo, da bi določili kakovost uporabniške izkušnje, ki jo stran zagotavlja. 

 

Slika predstavlja SEO. Na sliki je telefon in pa narisano iskalno polje, kjer je vnešen napis SEO. Slika se nanaša na članek optimizacija in UX.

 

Optimizacija in UX – kakšen je vpliv na vaše uvrstitve v iskalnikih?

 

Cilj iskalnikov je zagotoviti bogato uporabniško izkušnjo, kar vključuje povezovanje uporabnikov s stranmi, ki zagotavljajo tudi uporabniško izkušnjo. Algoritmi iskalnikov ocenjujejo interakcijo uporabnika s spletnim mestom tako, da ocenjujejo signale UX, ki vključujejo klike, čas bivanja in drugo. Signali UX – ali uporabniški signali – kažejo stopnjo uporabnikove vključenosti in odražajo kakovost zasnove UX spletnega mesta. Vedenje uporabnikov je močan dejavnik razvrščanja.

 

Na sliki so samolepilni listki, kot oblikovanje UX. Slika se nanaša na članek optimizacija in UX.

 

Kako uporabniška izkušnja vpliva na SEO

 

Čas na strani

Ta metrika, znana tudi kot “čas bivanja”, označuje čas, ki ga uporabnik preživi na spletni strani, preden se vrne na stran z rezultati iskanja. Visok čas zadrževanja pomeni, da je vsebina spletnega mesta zanimiva in ustrezna za poizvedbe uporabnikov. Kaže tudi, da je spletno mesto enostavno za navigacijo in zagotavlja bogato uporabniško izkušnjo. 

 

Stopnja odboja

Ta metrika izračunava odstotek uporabnikov, ki zapustijo spletno mesto po ogledu ene strani. V nekaterih primerih visoka stopnja odboja razkriva slabo zasnovo uporabniške izkušnje ali nizkokakovostno vsebino, prepredeno s ključnimi besedami. V drugih primerih visoka stopnja odboja kaže, da uporabniki hitro najdejo iskane informacije in nato zapustijo stran. 

 

Angažiranost

Močna strategija vsebine je ključnega pomena, vendar pa dobra uporabniška uporabniška izkušnja povečuje vključenost uporabnikov. Učinkovito oblikovanje vsebine, intuitivna arhitektura spletnega mesta in enostavna navigacija pomagajo občinstvu najti informacije, ki jih išče, in olajšajo sodelovanje z drugimi deli spletnega mesta. Vlogo ima tudi uporabniški vmesnik (UI). 

 

Strani na sejo

Ta metrika, znana tudi kot “ogled strani na sejo”, meri povprečno število strani na spletnem mestu, ki si jih uporabniki ogledajo v določeni seji. Uporabniki začnejo sejo, ko se pomaknejo na spletno mesto. Seja se konča po 30 minutah neaktivnosti ali ko uporabnik zapusti spletno mesto. 

 

Uvrstitve

Zgornji dejavniki določajo položaj spletnega mesta v rezultatih iskalnikov. Rang strani na strani z rezultati iskalnika določa njeno vidnost. Dobro uvrščena in vidno prikazana stran bo pritegnila več prometa – prvi rezultat v iskalniku Google na primer pridobi 34 % celotnega organskega prometa, medtem ko rezultat številka dve pritegne le 17 %. Odstotki vhodnega prometa se zmanjšujejo z nižjimi uvrstitvami.