Naravna kozmetika– ženske po vsem svetu niso čakale na pandemijo, da bi jo uvedle v svojo lepotno rutino. Vendar je jasno, da je zdravstvena kriza ta prehod pospešila. Nova študija razkriva, da so skoraj vse Francozinje, stare od 18 do 50 let, preizkusile to kategorijo izdelkov, ne glede na to, ali želijo ohraniti svoje zdravje ali zaščititi planet. Večina nakupov se opravi v množičnih trgovinah.
Naravna kozmetika – je vse bolj prepričala Francozinje, vse bolj se zanašajo na organsko in naravno kozmetiko, ki jih, kot kaže, pomirja.
Label Slow Cosmétique v sodelovanju s podjetjem za tržne raziskave Harris Interactive ocenjuje situacijo in rezultat jasno kaže na uspeh naravnih formulacij pri ženskah, starih od 18 do 50 let.
Naravna kozmetika v Franciji? Tako več kot devet od desetih Francozinj (92 %) kupi naravno ali ekološko kozmetiko vsaj enkrat na leto. Skoraj šest od desetih pa se za te izdelke odloči vsaj enkrat na 3 mesece.
Naravna kozmetika – Zdravje je glavna motivacija za nakup
Študija tudi kaže, da naravna kozmetika in skrb za okolje niso tisto, kar motivira Francozinje, da kupujejo ekološko kozmetiko, vsaj na prvem mestu. Dejansko skoraj polovica anketirancev (47 %) pravi, da je njihovo osebno zdravje glavni razlog za nakup te kozmetike, varovanje okolja je na drugem mestu, a ga omeni le 17 % žensk.
Poleg tega, če je pandemija povečala prodajo v lokalni maloprodaji. Ter prav tako povečala zanimanje za lokalno izdelane izdelke, se zdi, da v lepotnem sektorju (še) ni tako. Le 8 % anketirancev pravi, da so oznake lokalne proizvodnje in izdelane v Franciji vir motivacije da jih prepriča naravna kozmetika. To je mogoče razložiti z močnim položajem francoske industrije v tem poslu. Blagovne znamke francoskih izdelkov so zato široko dostopne na policah, kar je opazna razlika v primerjavi z mnogimi drugimi tržnimi segmenti.
Naravna kozmetika – Supermarketi spodbujajo prodajo
Študija tudi razkriva, da pojem naravna kozmetika Francozinje bolj prepriča, če so izdelki na razpolago v supermarketih kot v specializiranih trgovinah. Na vprašanje, kje kupujejo ekološke in naravne izdelke, 76 % Francozinj omeni veliko in srednje veliko maloprodajo. Sledijo ji lekarne in para-lekarne (41 %), e-trgovino (25 %) in končno specializirane ekološke trgovine (17 %).
Ka je Slow Cosmétique ?
Slow Cosmetics je gibanje, ki se zavzema za alternativno porabo lepotnih izdelkov. To gibanje uteleša mednarodno združenje in oznako kakovosti.
Gibanje Slow Cosmetics se izključno zavzema za bolj zdrave izdelke za planet in zdravje ljudi ter bolj razumne oblike trženja. Blagovne znamke, ki nosijo oznako Slow Cosmétique so družinska podjetja, pogosto obrtna. Izdelujejo ekološke izdelke, iz naravnih sestavin.
Poleg organskega in naravnega se zdi, da pečat Slow Cosmetique zanima tudi Francozinje. Pečat, ki ga je ustvarilo francosko združenje Slow Cosmétique Association, podeljuje blagovnim znamkam, ki spodbujajo odgovorno naravno nego kože, s formulami, ki ne vsebujejo spornih sestavin v smislu vpliva na zdravje ali okolje, in ki so prav tako zavezane k razvoju enako zdravega trženja brez nenavadnih obljub.
Osem od desetih Francozinj je dejalo, da je tak pečat zanimiv. 92 % pa jih meni, da pomaga lepotni industriji, da se premakne v pravo smer. Za skoraj devet od desetih žensk (88 %) je dejalo, da to poveča njihovo zaupanje v izdelek. Do danes je 313 blagovnih znamk prejelo pečat Slow Cosmétique.
V Slow Cosmetics zagovarja naravne, trajnostne in okolju prijazne alternative, kar vključuje zmanjšanje odpadkov. Izbira kozmetike brez odpadkov ima številne prednosti! Najprej je okolju prijazna . To vam pomaga drastično zmanjšati količino odpadkov v kopalnici in s tem zmanjšati negativen vpliv na okolje.
Poleg tega je bolj ekonomično, zmeraj uporabimo le pravo količino in zato kupujemo manj pogosto.
Končno je zelo praktično ! Naravna kozmetika brez odpadkov je zelo enostavna za uporabo, pa tudi za transport. Zavzame malo prostora in zlahka zdrsne v vašo potovalno ali vikend torbo. Z veseljem se boste znebili velikih steklenic in bučk.
Kako je naravna kozmetika usklajena v Sloveniji?
Žal mnogi kozmetični izdelki, ki se deklarirajo kot naravni, še vedno vsebujejo številne škodljive sestavine in niso 100% naravni.
Vzrok je v tem, da v večini držav po svetu ni vladnih predpisov ali smernic za kozmetične proizvode, tako da se lahko marsikateri izdelek imenuje naraven.
Kot primer, eni pogostejših škodljivih sestavin v tako imenovanih »naravnih« izdelkih sta sodim laureth sulfate ali sodium lauryl sulfat
(SLES/SLS). Pogosto se uporabljata v antifrizih in razmaščevalcih motorjev in lahko dražita oči in kožo.
Naslednje škodljive sestavine so parabeni – ethyl paraben, methyl paraben, propyl paraben, butyl paraben in isobutyl paraben ali E216.
Te spojine se pogosto uporabljajo za konzerviranje izdelkov, čeprav so jih raziskave povezale z različnimi vrstami raka.
Mnogi uporabniki ne vedo, da napis »naravno« na kozmetičnem izdelku ne pomeni nujno, da izdelek ne vsebuje škodljivih kemičnih sestavin.
Standard »Naravna in ekološka kozmetika«© je zasnovan na osnovi primerljivih zasebnih evropskih standardov za certificiranje naravne in ekološke kozmetike. Pri njegovi pripravi so sodelovali različni neodvisni strokovnjaki s področja kemijskih znanosti, kozmetike in certificiranja. Certificiranje obsega dve skupini kozmetičnih proizvodov – naravna kozmetika in njena nadgradnja – ekološka kozmetika.
Standard določa pravila in smernice za proizvodnjo naravnih in ekoloških kozmetičnih izdelkov in pravila za označevanje izdelkov s pripadajočim znakom. Namen standarda je definirati nivo kakovosti kozmetičnih izdelkov, ki po svoji sestavi odstopajo od drugih, konvencionalnih kozmetičnih izdelkov. Pri tem se upoštevajo načela varovanja okolja in trajnostnega razvoja. Izdelkom iz tradicionalnih, naravnih in ekoloških sestavin se tako dodaja prepoznavnost in dodana vrednost.
-
Certificirani kozmetični proizvodi so proizvedeni:
- brez sintetičnih aromatičnih sestavin (parfumi, dišave in eterična olja),
- brez sintetičnih topil,
- brez parabenov,
- brez etoksiliranih sestavin,
- brez ionizirajočega sevanja,
- brez gensko spremenjenih organizmov,
- brez sestavin pridobljenih z ekstrakcijo živali,
- brez uporabe petrokemijskih katalizatorjev in drugih omejitev.
Kozmetični izdelki niso testirani na živalih in niso narejeni iz ogroženih rastlinskih ali živalskih vrst.
Naravna kozmetika
Skladno z zahtevami standarda, certificirani končni naravni kozmetični proizvodi vsebujejo najmanj 95% naravnih sestavin. Proizvajalec kozmetičnih proizvodov lahko dodatno uporabi do največ 5% sintetičnih sestavin, katerih nabor je omejen in predpisan s standardom. Delež naravnih sestavin iz certificirane ekološke pridelave ni določen, je pa zaželeno, da proizvajalci v proizvodnjo vključijo čim več teh sestavin.
Ekološka kozmetika
Skladno z zahtevami standarda, certificirani ekološki kozmetični proizvodi vsebujejo najmanj 95% naravnih sestavin, od katerih mora najmanj 95% sestavin kmetijskega porekla izhajati iz certificirane ekološke pridelave (Uredba Sveta (ES) št. 834/2007 ali drugimi primerljivimi standardi) in največ 5% sestavin sintetičnega izvora, katerih nabor je omejen in predpisan s standardom. Prav tako je s standardom določen tudi minimalni delež ekoloških sestavin v končnem kozmetičnem proizvodu.
VIRI:
1– French women are massively opting for organic and natural beauty products
2– Slow cosmetiq – le mag
3- Standard »Naravna in ekološka kozmetika«©