Kaj so ključne besede
Če želimo obvladati koncept ključnih besed za čim boljšo SEO optimizacijo moramo najprej razumeti, kaj ključne besede so.
Ključne besede so besedne zveze, ki jih ljudje vpišejo v spletne iskalnike, da jim ti prikažejo spletne strani oziroma vsebino, do katere želijo dostopati. Te besedne zveze se razlikujejo po količini besed, iskalnem volumnu, iskalnem namenu ter po SEO težavnosti za visoko uvrstitev na tej ključni besedi. Kako vse te spremenljivke vplivajo na to, katero ključno besedo moramo izbrati, bomo povedali v spodnjih poglavjih.
Ključna besede je začetek vsake optimizacije spletne strani, saj si z njimi postavimo cilj optimizacije. Iz tega razloga nam keywords ves čas vplivajo na optimizacijo, kar pomeni, da je izbira le teh zelo pomembna.
Določena spletna stran lahko cilja na več ključnih besed, kar je tudi priporočeno, če želimo imeti uspešno optimizirano spletno stran. Boljša optimizacija je mogoča, če so ključne besedne zveze, na katere cilja spletna stran med seboj povezane.
Lastnosti ključnih besed
Ključne besede lahko delimo na dve vrsti:
- Generične ključne besede in
- Long tail ključne besede.
Generične ključne besede so ključne besedne zveze, ki običajno vključujejo 1 do 3 besede in imajo višji iskalni volumen. Ker jih išče več ljudi imajo običajno tudi več razlčnih iskalnih namenov ter na njih cilja več spletnih strani. To pa tudi pomeni, da se je na teh besedah težje visoko uvrstiti.
Long tail ključne besede običajno vključujejo več besed ter imajo posledično nižji iskalni volumen. Ker jih išče manj ljudi nanj tudi cilja manj spletnih strani. Na te ključne besedne zveze se je lažje uvrstiti, kot na generične, zato so idealne za spletne strani, ki šele začenjajo s optimizacijo.
Ob izbiranju na katero ključno besedo bo vaša spletna stran ciljala morate upoštevati to delitev ključnih besed. Tukaj morate namreč razmisliti o vašem znanju o SEO, o vaših izkušnjah ter o tem, koliko časa ste pripravljeni vložiti v optimizacijo te spletne strani.
Isklani namen in primer na Svet Magnetov
Iskalni namen ključnih besed je pomemen, saj lahko močno vpliva na našo uvrstitev na Googlu. Iskalni namen je name ljudi, kadar iščejo določene ključne besede. Problem, ki ga iskalni name postavi je sledeč:
Kadar ljudje poiščejo določeno ključno besedo z svojim iskalnim namenom ter vidijo, da naša spletna stran ne nudi to kar želijo, takoj obiščejo naslednjo spletno stran. Če se to zgodi večkrat, bo Google to zaznal ter nas uvrstil nižje, ne glede na kvaliteto naše optimizacije.
Da se temu izognemo, moramo cilljati na ključne besede s iskalnim namenom, ki se ujema s ponudbo na naši spletni strani. Na srečo pregledovanje iskalnega namena na določeni ključni besedi ni težko. Ključno besedo moramo samo poiskati s nevtralnim isklanikom, kot je incognito ter na hitro preverimo njihovo vsebino.
Na tak način pregledamo prvih 5 strani ter ustvarimo sklep: Če je vsebina teh spletnih strani prodajna, je iskalni namen te ključne besede nakupni. Če je vsebina informativna je tudi iskalni namen informacijski.
Če vzamemo spletno stran SvetMagnetov.si kot primer iskalnega namena, lahko opazimo, da je spletna stran prodajna, ampak hkrati vključuje ogromno informacij. Na tak način lahko spletna stran Svet Magnetov cilja na ključne besede s prodajnimi in informacijskimi iskalnimi nameni. Spletna stran zato cilja na ključne besede kot so samolepilni magnetni trak, ki imajo nakupni namen in ključne besede s popolnoma informacijskim iskalnim namenom, kot magneti.
Uporaba spletnih orodij pri iskanju in raziskovanju ključnih besed
Iskanje ključnih besed, na katere lahko ciljamo je lahko dolgo in zapleteno delo, če ne uporabljamo spletnih orodij. Zato bomo spodaj našteli nekaj najboljših orodij, ki jih lahko uporabljate ob raziskovanju ključnih besed. Za lažje razumevanje delovanja teh orodij smo vam tudi predstavili delovanje na primerih.
Keyword Sheeter na primeru
Prvo orodje, ki ga bomo predstavili je SEO orodje v obliki spletne strani Keyword Sheeter. Ta spletna stran vam ob vnosu samo ene besede vrne stotine novih idej za ključne besede, ki so povezane s vpisano besedo. Na orodju lahko nastavljamo lokacijo in jezik besednih zvez, celotno orodje pa je popolnoma brezplačno za uporabo.
To orodje bomo predstavili na primeru s vnešeno besedno zvezo: ir paneli. Kot vidimo na spodnji sliki nam po 5-ih sekundah spletna stran prikaže 130 rezultatov, ki so povezani s besedno zvezno ir paneli. Ker orodje brska po spletu za rezultate lahko včasih tudi vidimo imena spletnih strani, ki na podobne ključne besede ciljajo. V tem primeru je to panheat.si, prodajna spletna stran, ki med drugim ponuja tudi ir panele.
Ubersuggest na primeru klubske mizice
Ubersuggest je še eno SEO orodje, ki nam lahko pomaga s optimizacijo naše spletne strani. To orodje lahko uporabljate v obliki spletne strani ali pa kot razširitev brskalnika Chrome. Ubersuggest je orodje, ki lahko naredi podrobno raziskavo ključnih besed z samo enim klikom. Vanj vnesemo samo ključno besedo, za katero želimo pridobiti informacije ter izberemo lokacijo iskanja.
Kot primer bomo uporabili ključno besedo klubske mizice. Kot vidite nam orodje prikaže iskalni volumen, SEO težavnost, plačano težavnost ter CPC za klubske mizice. Spletna stran tudi prikaže informacije o najvišje uvrščenih spletnih straneh na izbrani ključni besedi, ki je v tem primeru pohištvo123.si.
Keyword Surfer na primeru Lekarna Soča
Keyword Surfer je še eno SEO orodje s podobnim konceptom kot Ubersuggest, ampak deluje direktno preko iskalnika. Keyword Surfer je razširitev za chrome in vam takoj ob iskanju določene ključne besede prikaže podrobne statistike o tej ključni besedi.
Če poiščemo ključno besedo spletna lekarna nam Google prikaže spletne strani, kot so Lekarna-Soča.si. Na desni strani iskalnika, ki je običajno prazno se nam prikaže Keyword Surfer okno, ki nam prikaže podrobne statistike o ključni besedi spletne lekarne.
Za še podrobnejšo predstavo ključnih besed vam priporočamo obisk spletne strani optimizacija strani SEO-Praktik.si. Ta informacijska spletna stran se ukvarja s optimizacijo spletnih strani že vrsto let in velja za eno izmed najboljših v Sloveniji. Spletna stran nudi tudi SEO mentoriranje, kjer vas kreator spletne strani osebno nauči vse, kar je potrebno vedeti za uspešen SEO vaše spletne strani.