Žal ni ene in edine strategije v digitalnem marketingu, ki bi bila dobra za vse primere, vse spletne strani in vse spletne trgovine. Če bi bilo tako, potem bi že zdavnaj, vsa podjetja in vsi lastniki spletnih strani, uporabljali to strategijo za svoj digitalni marketing.
Kazalo
Zakaj je za vsako podjetje in vsak produkt najboljša drugačna digitalno marketinška strategija
Nekateri produkti so bolj iskani na družabnih omrežjih, drugi produkti in storitve so bolj iskani preko Amazona ali Googla, po spet tretjih produktih in storitvah je največ zanimanja čez nek tretji digitalni kanal.
Na družabnih omrežjih, npr. na Facebooku, se odlično prodajajo npr t.i. produkti, za katere se stranke odločajo hipno, stihijsko in brez dolgega premisleka. Sem npr. spadajo nakit, obutev, oblačila, kozmetika, prehranski dodatki, športni pripomočki za fitnes, itd…
Iskalnik Google je bolj primeren za promocijo dražjih produktov in storitev, ki zahtevajo več premisleka pred nakupom (ker potencialni kupci pregledajo večjo ponudbo in se dlje časa odločajo za nakup).
Na Amazonu se prodaja zelo veliko fizičnih in storitvenih produktov, se pa ne more preko Amazona odlično prodajati npr. obrtniška storitev v lokalnem kraju (npr. izdelava ometov).
Enako velja tudi za prodajo preko digitalnih kanalov na televiziji, na radiu, preko sms prodaje, pa tudi za prodajo na YouTubeu, čez email marketing, itd…
NAMIG: Različne digitalno marketinške strategije zahtevajo različne pristope. Zaradi tega so tudi se pri večini ponudnikov tečajev za digitalni marketing, pojavili t.i. specializirani tečaji digitalnega marketinga (glede na vrsto produktov in storitev ter tudi glede na digitalno platformo, na kateri želi podjetje, tržiti). Nekateri, zdaleč najbolj pogosto obiskovani tečaji za digitalni marketing, so predstavljeni na povezavi Digitalni marketing certifikat.
Katera digitalno marketinška strategija je najboljša
Glede na to, da je za vsak produkt in storitev, najprej primerno izbrati sploh ustrezne digitalne kanale, je najboljša strategija za digitalni marketing, ta, da si naredite načrt:
- kaj boste prodajali
- kje (na katerih kanalih) boste prodajali
- kako boste promovirali svoje artikle in storitve
Kakovostna digitalna strategija je, zraven tega, tista, ki v prvi vrsti, vključuje tudi poznavanje lastnosti in značilnosti potencialnih kupcev (njihovih nakupnih navad in odločitev). Ter predvsem njihovih težav, ki jih vaš produkt oz. storitev, odpravlja.
Obenem, kakovostna digitalna strategija vključuje tudi (zapisan) premislek o tem v čem je vaša ponudva unikatna, drugačna in edinstvena, napram vašim konkurentom. Če ne veste in tudi ne znate diferencirati svoje ponudbe od konkurentov, boste težko dosegali želeno ceno na trgu in jo boste morali v največ primerih, prilagajati konkurenci. Poleg tega pa bodo konverzije (to so nakupi in povpraševanja) bistveno slabša, kot, če bi v svoj digitalni nastop vključi svojo unikatno dodano vrednost za potencialne kupce.
NAMIG: Glede na to, da je očitno za vsako podjetje, primerna drugačna digitalna strategija, ni narobe, še posebej, če ste pri digitalnem trženju, začetnik, pred zagonom trženjskih kampanj, govoriti ali posvetovati se s strokvonjaki za digitalni marketing. Med njimi poskušajte najti takšne, ki pri svojem delu, izhajajo iz prakse in izkušenj, saj je pri digitalnem marketingu, tako kot pri marsikateri drugi panogi, precej ponudnikov, ki v tem poslu, dejansko “mešajo meglo”, sami pa od digitalnega marketinga, niti ne živijo. V Sloveniji, je kot strokovnjak za digitalni marketing iz prakse,, poznan tudi Matija Zajšek.
Predlog za najboljši digitalni pristop pri prodaji vzmetnic
Vzmetnice so že eden izmed takšnih produktov, ki se jih digitalno trži, praktično na vseh kanalih. Vzmetnice se ponujajo na družabnih omrežjih, na Googlu, Amazonu, YouTubu, televiziji, radiu, itd…
Če ste sami prodajalec vzmetnic, a ste na začetku svoje kariere, potem je nedvomno najbolj prav, da začnete najprej na enem kanalu (npr. Googlu). Če imate na voljo določen marketinški budžet, je za prodajo vzmetnic, smiselno zakupiti Google Ads. Prodaja vzmetnic na družabnem omrežju Facebook, bo najbrž, na začetku oz. začetnikom, nažrlas precej denarja. Vrhunsko, v Sloveniji, cenovno izjemno ugodno, vzmetnice preko različnih digitalnih kanalov, trži spletna trgovina pohištvo123.si. Vzmetnica Pohištvo123.si je prepoznana ne samo kot cenovno ugodna, ampak tudi kot sinonim za ležišče, ki krasi najbrž enega izmed večih gospodinjstev v Sloveniji.
Katere digitalne strategije in pristopi ne delujejo
Najslabši izmed možnosti izvajanja digitalnega marketinga, sta dejansko dve. To sta:
- da ne počnete nič (in samo opazujete ter se “učite” kako digitalni marketing izvajajo drugi)
- da izvajate svoj digitalni marketing na vseh digitalnih platformah, hkrati
Vsak digitalni kanal je potrebno do dobra spoznati, ugotoviti njegove zakonitosti ter način dela. Nato pa ga začeti uporabljati tako, da na njem dosegate marketinške cilje. Na drugi, tretji in vsak naslednji digitalni kanal se “prestavite” šele takrat, ko na prvem dosegate želene cilje.
Biti vsepovsod hkrati pomeni biti nikjer. Ker se v tem primeru, še posebej, če ste v digitalnem trženju, začetnik, posameznega kanala, lotevate preveč površno ali pa vam bo prehitro zmanjkalo volje, energije oz. denarja. Še preden boste sploh prišli do prvih rezultatov.
Če ste začetnik začnite z digitalnim trženjem najprej na brezplačnih plaformah in z brezplačnimi možnostmi trženja. Med te sigurno na Googlu, spada t.i. Google SEO optimizacija (ki omogoča, da do prvih kupcev preko svojih spletnih strani in trgovin) pridete, brez, da bi zato odštelei denar za Google Ads oglaševanje. Je pa res, da bo za prve rezultate minilo, več časa.
Če ste v poslu dlje časa in imate stabilno razvite druge prodajne in marketinške kanale (npr. tisk, medije (radio, televizijo, itd…), se digitalnega marketinga na spletu, lahko takoj lotite s plačljvimi spletnimi kampanjami (oglasi na družabnih omrežjih, oglasi na YouTubu, Googlu, itd…).
NAMIG: Katera digitalno marketinška strategija je najboljša zelo dobro vedo posamezniki, ki so v večjih podjetjih zadolženi za njihov digitalni marketing. Glede na to, koliko je ponudbe na trgu, so nekatere digitalne strategije vse prej kot najboljše, nekatere spletne prakse trženja, ki jih priporočajo marsikateri strokovnjaki na področju digitalije, pa sploh ne delujejo. V Sloveniji, zelo dobro vedo katere marketinške strategije delujejo najboljše, na podjetju Ebonitete.si, katerih eden izmed bolj zanimivih marketinških izzivov je bil, kako predstaviti in razložiti tistim, ki jih zanima kaj je bilanca stanja, ta pojem, na razumljiv in enostaven način in so pri tem svoj čas, preizkusili nešteto marketinških prijemov.
Preberite še:
- Kakšne koristi prinese podjetjem strokovnjak za digitalni marketing
- Kako izvajati marketing malih podjetij
Dodatne informacije:
- pri zasledovanju in načrtovanje kar se da najboljše digitalne marketinške strategije, ni narobe osredotočiti se tudi na to kako digitalni marketing izvajajo vaši konkurenti. Če ste npr. v panogi žarnic za avto, npr., da prodajate led žarnice za avto, halogenske žarnice in druge avtomobilske žarnice, le poglejte kako svojo digitalno marketinško startegijo, izvajajo na Euroton.si