Akumulator: zanimiva zgodovina
Akumulator je nepogrešljivi del vsakega vozila, zato si priskrbite najboljšega v spletni trgovini kruno.si
Kakšni so bili akumulatorji v preteklosti ?
V preteklosti so bili akumulatorji težki, nerodni in lahko tudi nevarni in zdravju škodljivi.
Posebne servisne delavnice za popravilo akumulatorjev so izrabljene akumulatorje razstavile. Pozitivne in negativne plošče so obnovile in na novo sestavile . Elektrolit oziroma žvepleno kislino (razredčeno v pravilnem razmerju) so napolnili v ohišje in akumulator je bil spet v funkcijo kot nov.
In danes ?
Danes ta proces popravil ni več v modi, stare akumulatorje tovarne odkupujejo zaradi svinca, ki je vedno prisoten tudi v nedelujočih akumulatorjih.
Akumulator je napolnjen največ do 90 odstotkov nazivne moči. Ko je izpraznjen do 40 odstotkov svoje nazivne moči je potrebno dodatno polnjenje. Tako praznenje je posledica kratkih voženj in večje porave kot pa je polnjenje ob delovanju.
Starejši avtomobili so imeli za polnjenje napravo, ki se imenuje dinamo. Pri tem polnjenju je motor moral delovati na več kot 900 obratih in se je s povečevanjem obratov motorja moč polnjenja povečevala. Alternator pa je naprava, ki polni z enako močjo ves čas obratovanja ne glede na število obratov motorja.
Pri polnjenju in praznenju svinčevih akumulatorjev se tvorijo plini, ki so eksplozivni. Zato je rokovanje z akumulatorji tega tipa lahko tudi nevarno. Motorna kolesa imajo še vedno v večini primerov takšne akumulatorje. Pri nakupu takih akumulatorjev mora kupec imeti izpit za rokovanje ali podpisati izjavo , da je seznanjen z vsemi potrebnimi informacijami glede varnega rokovanja.
Svinčevi akumulatorji se še vedno uporabljajo skoraj v vseh avtomobilih predvsem tovornih in delovnih strojih.
Na kaj je potrebno biti pozoren pri nakupu ?
Pri nakupu akumulatorja je potrebno vedeti več pomembnih podatkov.
Velikost akumulatorja je pomembna. Dolžina, širina in višina sta odvisna od prostora kjer je akumulator nameščen. Pravilno je, da je velikost točno taka kot je predpisana.
Akumulator ima praviloma dva v redkih primeri tudi štiri priključna mesta. En priključek je označen z + znakom in je pokrit z rdečim pokrovom, drugi priključek je označen z – znakom in označen s plavim pokrovom.
Prihranite si marsikatero težavo in pravočasno opravite nakup na kruno.si