SEO — ali po slovensko optimizacija spletnih strani — je postopek višanja določene spletne strani na spletnih iskalnikih, kot je Google. V tem članku bomo govorili o tem, kako pravilno izvesti SEO spletne trgovine in zakaj bi to sploh bil naš cilj.
Prednosti SEO spletne trgovine
SEO je samo eden izmed mnogih načinov dvigovanja uvrstitve spletnih strani, ki je na voljo kreatorjem spletnih strani. Zakaj torej izbrati spletno optimizacijo? Za to vprašanje imamo več odgovorov:
- Statistični rezultati glede pridobivanja novih strank na spletnih trgovinah kažejo, da je SEO eden izmed najbolj učinkovitejših načinov. Preko dve tretjini vseh ljudi na spletu namreč raje klika na spletne strani organične uvrstitve.
- SEO je poceni, lahko tudi brezplačen. Odvisno je od vašega načina dela in od spletnih orodij, ki jih boste uporabljali za optimizacijo.
- Optimizacija spletne strani je dolgoročna rešitev. Tudi če boste prenehali z optimiziranjem spletne strani, vam bo na Googlu del optimizacije ostal.
- Optimiziranje spletne strani nam pomaga tudi zunaj Googlovega uvrščanja. Google je pravila onsite optimizacije določil z namenom in sicer, da si mi zgradimo najbolj uporabnikom prijazno spletno stran.
Druge možnosti običajno nimajo toliko prednosti. Če vzamemo primer na Google ads, ki je Googlovo orodje za oglaševanje spletnih strani lahko takoj vidimo nekaj sprememb. Google ads namreč ni samo plačljiv, ampak se cena oglaševanja ves čas viša. Tudi po prenehanju plačevanega oglaševanja z Google ads se vam bo mesto na Googlu vrnilo na normalno.
Na spletni strani Panheat.si solarni paneli lahko zelo lepo vidimo delovanje optimizacije spletne strani. Ta spletna stran je prodajna in ima zelo razvit onsite SEO, kar lahko opazimo hitro ob vstopu na spletno stran. Spletna trgovina Panheat.si svoje stranke pred nakupom tudi informira o produktih, ki jih prodaja ter o njihovi funkcionalnosti.
Kako optimizirati spletno trgovino
SEO spletne trgovine se ne razlikuje veliko od običajne optimizacije spletnih strani, ločuje ju samo nekaj podrobnosti, ki so pomembne za boljše rezultate. Glavna posebnost, ki jo moramo upoštevati ob SEO spletne trgovine je iskalni namen.
Iskalni namen ter druge načine onsite optimizacije lahko najbolje vidimo na spletni trgovini SvetMagnetov.com magneti. Ta spletna stran cilja na ključno besedo magneti, saj prodaja zelo veliko raznolikih magnetov. Ključna beseda magneti je zelo obširna ključna beseda, kako pa to vpliva na spletno stran SvetMagnetov.si pa si lahko preberete v spodnjem poglavju.
Iskalni namen ter primer na ključni besedi ensure
Iskalni namen je pričakovanje rezultatov, ki ga imajo ljudje, ki iščejo na spletnih iskalnikih. Na primer: Če nekdo išče informacije na spletu, bodo ključne besede s katerimi išče imele informacijski namen. Iskalnih namenov je veliko, ob SEO spletne trgovine pa se bomo fokusirali na nakupnem namenu.
Tukaj moramo upoštevati dejstvo, da ključne besede delimo na dve skupini: generične in long tail ključne besede. Generične ključne besede so ključne besede z višjim iskalnim volumnom, na katere cilja več spletnih strani in imajo običajno več iskalnih namenov. Long tail ključne besede so obratno: imajo nižji iskalni volumen, nanj cilja manj spletnih strani in imajo bolj specifičen iskalni namen.
Pri obeh vrstah ključnih besed je pomembno, da preverimo, kakšen je njihov iskalni namen preden na njih začnemo graditi optimizacijo. To naredimo z anonimnim spletnim iskalnikom, ki prikazuje spletne strani na enak način kot Google, ampak ne upošteva naše zgodovine iskanja. Tukaj vam priporočamo Google incognito mode in Start Page.
Kadar odprete enega izmed teh dveh iskalnikov samo poiščite ključno besedo za katero vas zanima iskalni namen. Spletne strani, ki se bodo prikazale na vrhu iskalnika določajo iskalni namen ključne besede – če so najvišje uvrščene spletne strani prodajne, ima ključna beseda nakupni namen.
Kot primer določanja pravilnega iskalnega namena lahko vzamemo spletno stran Lekarna-Soča.si ensure. Ta spletna trgovina prodaja ensure napitek za prehransko uravnavanje, kar pomeni, da morajo ciljati na ključne besede z nakupnim iskalnim namenom. Tukaj spletna stran tudi fokusira svojo optimizacijo, kar lahko vidimo z pregledom spletne strani.
Onsite optimizacija spletne trgovine in primer na Pohištvo123.si
Onsite optimizacija je SEO, ki deluje direktno na spletni strani, ki jo želimo višje uvrstiti na Googlu. Ta vrsta deluje na enostaven način, kjer morate spletno stran optimizirati po osnovnih SEO pravilih. Ta pravila govorijo o vstavljanju določenih elementov v spletno stran, ki izboljšajo izkušnjo spletne strani za uporabnika.
Prvo osnovno SEO pravilo, ki ga Google zahteva od spletnih strani je, da vključujejo dovolj vsebine, ki mora hkrati biti raznovrstna. Na spletni strani naj bi bilo minimalno 300 besed vsebine, čeprav se ta številka spreminja z vsako ključno besedo. Vsebina na spletni strani mora biti raznolika, kar pomeni, da jo mora spletna stran predstaviti v besedilu in na slikah (optimizaciji pomaga tudi vstavljanje videjev v spletno stran).
Drugo onsite pravilo so povezave, ki jih mora vsebovati spletna stran. Spletna stran naj bi namreč vključevala vsaj eno notranjo ter eno zunanjo povezavo. Te povezave pomegaj Googlu videti, da je spletna stran povezana s preostalim spletom. Pomembne so tudi povezave na spletno stran iz tujih spletnih strani, ampak to že spada pod offsite SEO.
Tretjo pravilo optimizacije so ključne besede. Vsaka spletna stran cilja na vsaj eno ključno besedo, ki jo za uspešno optimizacijo mora vsebovati na svoji spletni strani. Ključne besede moramo vključevati na čim več različnih načinov, omenjati jih moramo v besedilu, naslovih, podnaslovih, meta opisu spletne strani ter v naslovih slik.
Odličen primer onsite optimizacije spletne trgovine lahko vidimo na spletni strani Pohištvo123.si počivalniki. Ta spletna trgovina ima eno izmed najboljših optimizacij na slovenskem trgu, kar lahko vidimo že pri prikazovanju njihovih produktov. V svojo spletno stran vključujejo slike, besedila in druge medije, da strankam ponudijo najboljšo predstavo svojih izdelkov.
Iskanje informacij o SEO na spletu
V SEO skupnosti hitro pojavljajo novi trendi in načini boljše optimizacije. Zato je dobro, če ste zainteresirani v SEO, da imate dostop do najhitrejših virov informacij o optimizaciji spletnih strani. Zato vam priporočamo dva vira, ki vam bosta definitivno pomagala pri pridobivanju SEO znanja.
Spletna stran SEO-Praktik.si je slovenska informacijska spletna stran, ki nudi najnovejše informacije o SEO na najbolj razumen način. Ta spletna stran vključuje ogromno različnih SEO člankov, ki pomagajo bralcem z pridobivanjem lažjega razumevanja o optimitaciji spletnih strani.
Drugi vir informacij, ki vam ga priporočamo je Youtube kanal Brian Dean. Ta youtube kanal je eden izmed najbolj uspešnih SEO kanalov na platformi in ima ene izmed najbolj zanimivih videjev glede optimizacije spletne strani. Močno vam priporočamo ogled kanala, začnete pa lahko z spodnjim videjem o optimizaciji spletnih trgovin.