Glede na to, da je danes na internetu, prava poplava različnih vrst in možnosti spletnega oglaševanja, si v tem članku lahko na hitro ogledate katere so najbolj pogoste oblike spletnega nastopa, kakšne so njihove glavne prednosti in koristi ter tudi kakšne so pomanjkljivosti posameznega spletnega kanala.
Pristop h kupcem preko spleta je danes na internetu mogoče v osnovi razdeliti na 2 načina. Po prvem, ker je pač internet dostopen vsem in v vsak dom, je mogoče dostopiti do potencialnih kupcev naših produktov in storitev tako, da za oglaševanje ne porabimo denarnih sredstev, temveč znanje in lastno iznajdljivost.
Po drugi strani, so na internetu tudi velika podjetja, ki vam želijo pomagati, da dostopite do potencialnih kupcev preko njih. Ta podjetja (Google, Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIN,….) imajo zato velik interes, da jih uporablja na internetu čim več ljudi, saj si s tem izboljšujejo možnosti dosega kupcev najrazličnejših profilov in prav za vse dejavnosti, ki obstajajo.
Kdor odžira največji delež spletnih uporabnikov, si lahko privošči postavljanje višjih cen – saj njihov doseg omogoča oglaševalcem, da ujamejo več strank, posledično pa več plačajo velikim podjetjem.
Katero spletno oglaševanje je učinkovito?
A katero oglaševanje je učinkovito? Kako vedeti kateri spletni kanal, ob vsakokratni poplavi nastanka vedno novih, je bolj učinkovit od drugega? Kako izbrati pravi kanal za naše oglaševanje? In vedeti, da smo sploh na pravem kanalu? Ali bi ne bilo morda bolje, če bi se spletnega oglaševanja lotili čez drug kanal? Je Facebook ali npr. Google primeren zame?, itd….
Ta vprašanja si postavlja sleherni podjetnik, ki išče priložnosti, do več posla in bi ga rad pridobil tudi preko interneta. Še posebej pa so zgornja vprašanja na mizi večine podjetnikov, ki nimajo neomejenih sredstev za oglaševanje, da bi se z njimi lahko igrali malo tu in malo tam.
Strokovnjaki spletnega marketinga in prodaje preko interneta seveda zagovarjajo vsak svojo tezo, največkrat in najintenzivneje pa seveda tisto, ki jo ponuujajo sami. Če je spletna agencija dovolj velika, ji pravzaprav vseeno katero obliko oglaševanja boste izbrali, le, da bo ta izbrana preko njih. Tovrstni strokovnjaki zato več ne komunicirajo z internetnimi oglaševalci o tem kateri kanal je bolj pomemben, ampak zakaj izbrati ravno njih.
Med najbolj poznane in najbolj razširjene spletne kanale, skozi katere se lahko bolj ali manj učinkovito gremo spletnega oglaševanja, sigurno sodijo Googlovi adwordsi, Facebook kampanje, pr članki, zakup bannerjev, oglaševanje na LInkedIN-u in podobni.
Poglejmo si značilnosti posameznih izmed njih:
Google Adwords
Googlovi adworsdsi so se uveljavili na trgo spletnega oglaševanja kot učinkoviti zato, ker preko zakupa ključnih besed, ki jih spletni uporabniki vtipkajo v iskalnik Google, lahko natančno targetiramo na kupce katerim preko ključnih besed, prepoznamo namen.
Kar pomeni, da preko besed, ki jih ljudje vtipkajo v Googlov isklanik, dejansko ugotovimo kakšen je namen uporabnika Googla. To je za spletnega poznavalca lahko izjemna prednost (saj Googlu plača za to), da mu njegovo spletno stran pokaže samo na tista iskanja, za katera želi.
Če npr. prodajamo preko spleta otroške igrače, bomo zakupili npr. besede poceni otroške igrače, otorške igrače v akciji, ugodne otroške igrače, ipd…. Nikakor pa ne bomo zakupili besed, kot so npr. kako se izdelajo otroške igrače, otroške igrače podarim, ipd….
Iz tega primera vidimo, da je nujno potrebno, če se odločite za oglaševanje čez adwordse poznavanje razlik med informativnimi in nakupnimi ključnimi besedami.
Hkrati pa so se Googlovi adwordsi pokazali kot učinkoviti, kadar je potrebno določeno spletno stran testirati za to ali je le ta dovolj učinkovito prodajno naravnana (ponavadi to naredimo ob splavitvi nove spletne strani). Pa tudi, ko nimamo časa za drugačne pristope pri spletnem oglaševanju, npr. čas okrog novoletnih praznikov, božična darila, sončne kreme v času počitnic, uporabimo adwordse, saj sprožitev kampanje dejansko pomeni, da se bo naša spletna stran, takoj znašla na prvi strani Googla (kjer pa je tudi največ spletnega prometa).
Spletna optimizacija in SEO
Nasprotje googlovemu plačljivemu oglaševanju, je tudi zelo popularnen pristop, imenovan SEO, ki je sinonim za naravno in organsko pridobivanje spletnega prometa na našo internetno stran.
Za razliko od adwordsev je seo oz. optimizacija spletnih strani, postal tako popularen, ker ne zahteva vložka denarja v pridobivanje internetnega prometa, a ima veliko slabost – ta pa je, da je za rezultate po naravni poti, potrebno ogromno znanja, ogromno dela in pa tudi potrpežljivosti, saj rezultati ne pridejo čez noč.
SEO nastaja skozi mesece in leta, spletni strokovnjaki pa zagovarjajo, da so povpraševanja, prejeta čez seo, kakovostnejša, saj se spletni uporabniki, ki niso kliknili na oglas, da bi prišli na neko spletno stran, počutijo neprisiljene v nakup česarkoli, s tem pa tudi brez občutka, da jim kdorkoli, karkoli prodaja.
SEO je primeren za strateški razmislek o tem kako bomo razvijali svojo spletno stran, privoščijo pa si ga lahko samo tista podjetja, ki imajo čas in pa tudi sredstva, da jih nekdo o seo metodah dovolj temeljito pouči.
Je pa ob tem potrebno iskreno tudi povedati, da se polje seo, če z določenimi znanji na neki točki obstanemo, zelo zoži in tudi seo ne pomeni nič dela po tem, ko nam enkrat uspe redno dobivati spletne uporabnike na našo spletno stran – saj se neaktivnost pozna tudi na seo rezultatih.
Verjetno najbolj temeljit prispevek na temo učinkovitega seo spletnega nastopa, boste našli na povezavi: http://www.matijazajšek.com/ucinkovito-spletno-oglasevanje-bloganje/, kjer je resnično temeljito opisano in razloženo kaj je potrebno za resnično učinkovito spletno oglaševanje (namig: ogromno kakovostno napisane vsebine s pomočjo bloganja).
Primer spletne strani, ki dodatnega oglaševanja praktično ne potrebuje, ker z učinkovito metodo SEO optimizacije, skrbi za odličen obisk njihovega spletnega portala, je podjetje Steklarstvo BREG. Njihove najbolj obiskane strani pa so:
Facebook oglaševanje
Facebook seveda zaradi svoje priljubljenosti in praktičnos navzočnosti v vsakem domu, uporablja resnično veliko število ljudi. Zato se ne gre čuditi, da so oglaševalci zavohali priložnost, da pridejo do svojih kupcev, tudi preko njega. Če se je za Facebook oglaševanje v njegovih prvih letih izkazalo, da je odlično za nakup produktov manjših vrednosti in za prodajo artiklov, ki jih nakupujemo hipno (zapestnice, prehranska dopolnila, proteine, športno opremo, itd…) se je v zadnjih letih Facebook prelevil tudi v pomočnika pri prodaji na način, da nam pomaga pridobivati nove spletne sledi, ki jih nato preko naših blog vsebin lepo negujemo s pomočjo emailinga, občasno pa v emailing vključimo tudi naše prodajne akcije.
Slabost Facebook oglaševanja se že od njegovega nastanka kaže v tem, da zahteva plačilo, sa naravnega povečevanja vidnosti določene spletne strani, v bistvu ni, saj medij velja za hitrega in izjemno dinamičnega. Slednje pomeni stalno prisotnost administratorja oz. nenehno komuniciranje s potencialnimi strankami preko spleta. Ker pa je kanal izjemno hiter, medij omogoča hiter vzpon (ali tudi hiter zaton) skupine, interesa in poslovnih rezultatov.
Sklep:
spletna oglaševanja se definitivno med seboj zelo razlikujejo. A ključ do uspeha ostaja na vseh enak. Potrebno je, pred prodajo in prodajnimi rezultati, zgraditi pristen odnos, saj vsaka drugačan prodaja, pomeni pač večno iskanje novih kupcev, kar pa se glede na razvoj vseh spletnih platform, pogosto finančno ne izzide.
Zato je pred izbiro laterega koli spletnega oglaševalca ali celo ponudnika spletnega oglaševanja, priporočljivo, da izberemo takšnega, ki tudi sam uporablja metodo oglaševanja, ki jo ponuja vam.
Oznake besedila: spletno oglaševanje učinkovitost razlike
Priporočamo še:
Internet Advertising : Affordable and Effective Advertising Online!